Twoja przeglądarka jest stara i nie obsługuje tej strony w poprawnym formacie.
Proszę zaktualizować przegladarkę do nowszej wersji lub wybrać inną z listy poniżej.

FierFox Google Chrome Opera Internet Explorera Safari
Biuletyn Informacji Publicznej Miejsko-Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Pińczowie
Elektroniczna skrzynaka podawcza Miejsko-Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Pińczowie
Program Wspieraj Seniora
A A A
Wersja dla niedowidzących
Kategoria

Aktualności

Bon ciepłowniczy to jednorazowe świadczenie pieniężne dla gospodarstw domowych, mające na celu wsparcie w pokryciu kosztów ogrzewania pochodzącego z systemowego źródła ciepła.

Podstawowym kryterium uprawniającym do ubiegania się o bon ciepłowniczy jest wysokość jednostkowej ceny netto za ciepło, która w taryfie dla danego lokalu musi przekraczać 170 zł za 1 gigadżul (GJ).

Pozostałe warunki przyznania bonu ciepłowniczego

Poza spełnieniem kryterium cenowego, gospodarstwo domowe musi spełniać łącznie poniższe warunki:

Korzystanie z systemowego źródła ciepła

Bon przysługuje wyłącznie gospodarstwom domowym, których lokale zasilane są w ciepło przez sieć ciepłowniczą tzw. centralne ogrzewanie.

Ważne! Świadczenie nie obejmuje indywidualnych źródeł ogrzewania, takich jak kotłownie gazowe, olejowe, na biomasę czy pompy ciepła zainstalowane w budynkach.

Kryterium dochodowe

  • 3272,69 zł netto miesięcznie – dla gospodarstwa jednoosobowego.
  • 2454,52 zł netto miesięcznie na osobę – dla gospodarstwa wieloosobowego.

Dochód obliczany jest na podstawie dochodów osiągniętych:

w 2024 roku – dla wniosków składanych w 2025 roku,
w 2025 roku – dla wniosków składanych w 2026 roku.

W przypadku przekroczenia kryterium dochodowego stosowana jest zasada „złotówki za złotówkę”, co oznacza, że kwota bonu zostanie pomniejszona o kwotę tej nadwyżki.

Wysokość świadczenia

Wysokość bonu jest jednorazowa i zależy od jednostkowej ceny netto za ciepło oraz okresu świadczeniowego.

Okres od 1 lipca 2025 r. do 31 grudnia 2025 r.:

  • 500 zł – gdy cena netto wynosi powyżej 170 zł/GJ, lecz nie więcej niż 200 zł/GJ.
  • 1000 zł – gdy cena netto wynosi powyżej 200 zł/GJ, lecz nie więcej niż 230 zł/GJ.
  • 1750 zł – gdy cena netto wynosi powyżej 230 zł/GJ.

Okres od 1 stycznia 2026 r. do 31 grudnia 2026 r.:

  • 1000 zł – gdy cena netto wynosi powyżej 170 zł/GJ, lecz nie więcej niż 200 zł/GJ.
  • 2000 zł – gdy cena netto wynosi powyżej 200 zł/GJ, lecz nie więcej niż 230 zł/GJ.
  • 3500 zł – gdy cena netto wynosi powyżej 230 zł/GJ.

Terminy i miejsca składania wniosków

  • od 3 listopada do 15 grudnia 2025 r. (dla świadczeń za 2025 rok),
  • od 1 lipca do 31 sierpnia 2026 r. (dla świadczeń za 2026 rok).

Jak złożyć wniosek? Wniosek można złożyć:

  •  elektronicznie – za pośrednictwem platformy [ePUAP / Emp@tia],

  •  osobiście – w siedzibie Miejsko - Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Pińczowie

  •  pocztą tradycyjną – na adres urzędu. 

 

Załączniki oraz wnioski do pobrania: 

 

Poniżej znajdą państwo adresy bloków na terenie Gminy Pińczów spełniejące kryteria taryfowe, których mieszkańcy mogą starać się o przyznanie bonu ciepłowniczego.

GRUPA TARYFOWA 4:

WYKAZ ADRESÓW BUDYNKÓW ODBIORCÓW CIEPŁA ZARZĄDZANYCH PRZEZ PEC SP. Z 0.0. W PIŃCZOWIE

  • ul. 1 Maja 1
  • ul. Klasztorna 10
  • ul. Klasztorna 23
  • ul. Batalionów Chłopskich 12
  • ul. 3 Maja 38
  • ul. Legionistów 12
  • ul. Wesoła 7
  • ul. Batalionów Chłopskich 5A
  • ul. Grodziskowa 3
  • ul. Grodziskowa 7
  • ul. Grodziskowa 9
  • ul. Słabska 13
  • ul. 11 Listopada 1
  • ul. 11 Listopada 3
  • ul. 11 Listopada 5
  • ul. Grodziskowa 23A
  • ul. Floriańska 2
  • ul. Armii Krajowej 16A
  • ul. Armii Krajowej 18

 

WYKAZ ADRESÓW BUDYNKÓW ODBIORCÓW CIEPŁA ZARZĄDZANYCH PRZEZ INNE PODMIOTY

  • ul. Podemłynie 4
  • ul. Zacisze 7
  • ul. Górna 3
  • ul. Złota 3
  • ul. Batalionów Chłopskich 2
  • ul. Wesoła 4
  • ul. Plac Wolności 6
  • ul. Złota 6
  • ul. Złota 8
  • ul. Nowy Świat 10
  • ul. Nowy Świat 12
  • ul. Nowy Świat 14
  • ul. Nowy Świat 16
  • ul. Nowy Świat 18
  • ul. Klasztorna 18
  • ul. Klasztorna 20
  • ul. Armii Krajowej 11
  • ul. Armii Krajowej 13
  • ul. Armii Krajowej 15
  • ul. Armii Krajowej 17

 

Fundacja Heros obecnie prowadzi rekrutację do projektów współfinansowanych ze środków
Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych:

- "Gotowi do pracy III",

- "Pora na pracę II",

- "Aktywizacja zawodowa osób niepełnosprawnych II!",

- "Klucz do sukcesu II"

- "Kurs na niezależność II !",

mających na celu aktywizację zawodową osób z niepełnosprawnością. W ramach projektów oferujemy szkolenia zawodowe ze stypendium szkoleniowym, staże zawodowe ze stypendium stażowym, pośrednictwo pracy, wsparcie doradców zawodowych, poradnictwo psychologiczneoraz prawne, warsztaty grupowe aktywizacji zawodowej.

Projekty skierowane są do osób:

- posiadających aktualne orzeczenie o niepełnosprawności

- w momencie zapisania się do Fundacji osób bez zatrudnienia

- w wieku aktywności zawodowej

- z woj. świętokrzyskiego

W ramach projektu "Absolwent w drodze do kariery III !" oferujemy wsparcie w wejściu na rynek pracy studentom oraz absolwentom z niepełnosprawnością. Uczestnicy projektu mogą skorzystać z:

- indywidualnego poradnictwa zawodowego

- poradnictwa psychologicznego i prawnego

- warsztatów rozwoju zawodowego

- pośrednictwa pracy

- szkoleń zawodowych oraz kursów podnoszących kompetencje zawodowe;

- staży zawodowych ze stypendium stażowym

Projekt skierowany jest do osób spełniających następujące kryteria:
- posiadanie orzeczenia o niepełnosprawności

- status studenta ostatniego roku studiów licencjackich, magisterskich, inżynierskich lub

doktorantów

- lub posiadanie statusu absolwenta szkoły wyższej (ukończenie studiów wyższych w ciągu
5 ostatnich lat)

- na dzień przystąpienia do projektu pozostawanie bez zatrudnienia

- zamieszkiwanie woj. Świętokrzyskiego

W razie pytań zachęcamy do kontaktu telefonicznego: 539-309-781, mailowego: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. , zapraszamy również na stronę internetową fundacji:
www.fundacjaheros.org.

Fundacjafundacja2

Informujemy Państwa iż w Miejsko-Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Pińczowie odbywają się dyżury doradcy Zakładu Ubezpieczeń Społecznych, podczas których można uzyskać wszelkie informację w zakresie: renty wdowiej, dodatku dopełniającego do renty socjalnej oraz innych świadczeń ZUS.

 

Dyżury pracownika ZUS odbywają się w siedzibie M-GOPS w każdy wtorek w godzinach od 10 do 11.

Serdecznie zapraszamy wszystkich mieszkańców Gminy Pińczów!

W przypadku pytań lub potrzeby dodatkowych informacji jesteśmy do Państwa dyspozycji.

PLAKAT Renta Wdowia WCAG

opieka wytchnieniowa 2025

Miejsko – Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Pińczowie informuje o rozpoczęciu realizacji Programu „Opieka wytchnieniowa” dla Jednostek Samorządu Terytorialnego- edycja 2025

Miejski-Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Pińczowie informuje, że w związku z zakwalifikowaniem wniosku złożonego przez gminę Pińczów do wsparcia finansowego w zakresie świadczenia usług opieki wytchnieniowej w ramach Programu Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej „Opieka wytchnieniowa” dla Jednostek Samorządu Terytorialnego – edycja 2025,  Gmina Pińczów uzyskała środki finansowe na realizację zadań ww. Programu w kwocie 31 704,05 zł. Program jest finansowany ze środków Funduszu Solidarnościowego.

 

 

W ramach przyznanych środków finansowych planuje się objąć usługą opieki wytchnieniowej w formie pobytu dziennego łącznie 3 opiekunów osób z niepełnosprawnością w tym:

– 3 rodziców/opiekunów osób z orzeczeniem o znacznym stopniu niepełnosprawności,

Ośrodek informuje, że Program będzie realizowany w formie świadczenia usług opieki wytchnieniowej w ramach pobytu dziennego - w miejscu zamieszkania osoby z niepełnosprawnością. Limit usług opieki wytchnieniowej na 1 uczestnika w danym roku kalendarzowym wynosi nie więcej niż 240 godzin.

Głównym celem Programu jest wsparcie członków rodzin lub opiekunów

sprawujących bezpośrednią opiekę nad:

  1. dziećmi od ukończenia 2 roku życia do ukończenia 16. roku życia posiadającymi orzeczenie o niepełnosprawności lub

  2. osobami niepełnosprawnymi posiadającymi:

  • orzeczenie o znacznym stopniu niepełnosprawności albo

  • orzeczenie traktowane na równi z orzeczeniem wymienionym w lit. a, zgodnie z art. 5 i art. 62 ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (Dz. U. z 2024 r. poz. 44, z późn. zm.)

    - poprzez umożliwienie uzyskania doraźnej, czasowej pomocy w formie usługi opieki wytchnieniowej, tj. odciążenie od codziennych obowiązków łączących się ze sprawowaniem opieki nad osobą z niepełnosprawnością przez zapewnienie czasowego zastępstwa w tym zakresie.

Adresat Programu, któremu przyznano pomoc w postaci usług opieki wytchnieniowej  nie ponosi odpłatności za realizację usług w ramach Programu.

Aktywność zawodowa nie wyklucza członka rodziny lub opiekuna z możliwości uzyskania usług opieki wytchnieniowej.

Usługi opieki wytchnieniowej mogą być świadczone przez osoby niebędące członkami rodziny osoby z niepełnosprawnością, opiekunami osoby z niepełnosprawnością lub osobami faktycznie zamieszkującymi razem z osobą z niepełnosprawnością, które:

  • posiadają dokument potwierdzający uzyskanie kwalifikacji w zawodzie: asystent osoby niepełnosprawnej, pielęgniarka, siostra PCK, opiekun osoby starszej, opiekun medyczny, pedagog, psycholog, terapeuta zajęciowy, fizjoterapeuta lub, za zgodą realizatora Programu, w innych zawodach i specjalnościach o charakterze medycznym lub opiekuńczym,lub

  • posiadają co najmniej 6-miesięczne, udokumentowane doświadczenie w udzielaniu bezpośredniej pomocy osobom z niepełnosprawnościami, np. doświadczenie zawodowe, doświadczenie w udzielaniu wsparcia osobom z niepełnosprawnościami w formie wolontariatu, lub

  • zostaną wskazane przez uczestnika programu w Karcie zgłoszenia do Programu „Opieka wytchnieniowa” dla Jednostek Samorządu Terytorialnego – edycja 2025.

Posiadanie doświadczenia może zostać udokumentowane pisemnym oświadczeniem podmiotu, który zlecał udzielanie bezpośredniej pomocy osobom z niepełnosprawnościami. Podmiotem tym może być również osoba fizyczna, (a więc nie tylko osoba prawna, czy jednostka organizacyjna nie posiadająca osobowości prawnej), która zleciła udzielenie bezpośredniej pomocy osobie z niepełnosprawnością.
 

Na potrzeby realizacji Programu, za członków rodziny osoby z niepełnosprawnością uznaje się wstępnych oraz zstępnych, krewnych w linii bocznej, małżonka, wstępnych oraz zstępnych małżonka, krewnych w linii bocznej małżonka, zięcia, synową, macochę, ojczyma oraz osobę pozostającą we wspólnym pożyciu, a także osobę pozostającą w stosunku przysposobienia z osobą z niepełnosprawnością.

W związku z powyższym Gmina Pińczów zamierzając przystąpić do Programu "Opieka wytchnieniowa" dla JST - edycja 2025, zwraca się z prośbą do mieszkańców zainteresowanych udziałem w programie o kontakt z Miejsko-Gminnym Ośrodkiem Pomocy Społecznej w Pińczowie w terminie do 28 lutego 2025 roku do godziny 15.30.
Ewentualną  wolę  skorzystania  z  oferowanego  Programu  można:

  • przesłać na adres e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

  • zgłosić osobiście w siedzibie Miejsko-Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Pińczowie, ul. Złota 7

Zgłoszenie chęci uczestnictwa w Programie nie jest jednoznaczne z zakwalifikowaniem do udziału w Programie.

Osoby chętne do świadczenia tego typu usług i spełniające powyższe kryteria mogą się zgłaszać się do Miejsko – Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Pińczowie od 13.03.2025 do 28.03.2025 roku.

Szczegółowe informacje dotyczące Programu są dostępne w placówce oraz pod numerem telefonu 41 3572432

Załączniki:

 Karta zgłoszeniowa

 RODO-1

 RODO-2

 

 

 

 

orzeł.pngflaga.png

 

ASYSTENT OSOBISTY OSOBY Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ

dla Jednostek Samorządu Terytorialnego – edycja 2025

DOFINANSOWANO ZE ŚRODKÓW FUNDUSZU SOLIDARNOŚCIOWEGO

Całkowity koszt programu

wynosi 313 800,00

Kwota dofinansowania programu

wynosi: 313 800,00

 

DATA PODPISANIA UMOWY

grudzień 2024

 

 

Miejsko – Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Pińczowie informuje o rozpoczęciu realizacji Programu „Asystent osobisty osoby niepełnosprawnej” - edycja 2025

 

W 2025 r. usługami asystencji osobistej M-GOPS w Pińczowie planuje objąć  18 osób, mieszkańców Gminy Pińczów, spełniających kryteria określone w „Programie”.

Co jest celem programu?

Celem Programu jest zwiększenie szans osób z niepełnosprawnością na prowadzenie bardziej niezależnego/ samodzielnego i aktywnego życia.

Usługi asystencji osobistej polegają na wspieraniu przez asystenta osoby z niepełnosprawnością w różnych sferach życia, w tym:

  • wsparcia uczestnika w czynnościach samoobsługowych, w tym utrzymaniu higieny
  • osobistej;
  • wsparcia uczestnika w prowadzeniu gospodarstwa domowego i wypełnianiu ról
  • w rodzinie;
  • wsparcia uczestnika w przemieszczaniu się poza miejscem zamieszkania;
  • wsparcia uczestnika w podejmowaniu aktywności życiowej i komunikowaniu się z otoczeniem

Do kogo jest skierowany program?

Z Programu mogą skorzystać osoby z niepełnosprawnościami mieszkające na terenie gminy Pińczów, posiadające orzeczenie: o znacznym stopniu niepełnosprawności albo o umiarkowanym stopniu niepełnosprawności albo traktowane na równi z wymienionymi orzeczeniami, zgodnie z art. 5 i art. 62 ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych

Osoby zainteresowane zgłoszeniem się do programu „Asystent osobisty osoby z niepełnosprawnością” dla Jednostek Samorządu Terytorialnego – edycja 2025 mogą składać wymagane dokumenty, tj.:
– wypełnioną i podpisaną Kartę Zgłoszenia do Programu „Asystent osobisty osobyz niepełnosprawnością” dla Jednostek Samorządu Terytorialnego – edycja 2025, (Załącznik nr 7 – do pobrania poniżej),
– kserokopię aktualnego orzeczenia o stopniu niepełnosprawności lub orzeczenia równoważnego,
– kartę zakresu czynności w ramach usług asystencji osobistej (Załącznik nr 8 – do pobrania poniżej,
– klauzulę informacyjną RODO.
Powyższe dokumenty należy dostarczyć do Miejsko - Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Pińczowie ul. Złota 7, 28- 400 Pińczów od poniedziałku do piątku w godzinach 7.30-15.30 Szczegółowe informacje można uzyskać pod numerem telefonu  41 35 724-32  lub 519 475 027

Nabór trwa do 13 stycznia 2025 roku lub do wyczerpania miejsc określonych we wniosku Programu „Asystent osobisty osoby z niepełnosprawnością” dla Jednostek Samorządu Terytorialnego – edycja 2025.

Informacje odnośnie w/w programu moża uzyskać:

  • dzwoniąc na nr 41 35 724-32  lub 519 475 027
  • bezpośrednio w siedzibie Miejsko - Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Pińczowie ul. Złota 7, 28- 400 Pińczów
  • pocztą na adres jw.,
  • mailem:  Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

 Załączniki:

1. Rodo.pdf

2.  Karta zgłoszenia

3. Karta - zakres czynności 

4, RODO-MGOPS

 

 

 

 

 

 

 

05 znak uproszczony kolor biale tlo

Miejsko - Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Pińczowie

planuje przystąpić do realizacji programu Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej

„Opieka wytchnieniowa dla Jednostek Samorządu Terytorialnego – edycja 2025, finansowanego ze środków Funduszu Solidarnościowego.

 

Miejsko – Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Pińczowie informuje, że prowadzi nabór wniosków w ramach programu resortowego Ministra Rodziny Pracy i Polityki Społecznej „Opieka wytchnieniowa” dla Jednostek Samorządu Terytorialnego  - edycja 2025.

Głównym celem Programu jest wsparcie członków rodzin lub opiekunów sprawujących bezpośrednią opiekę nad:

  1. dziećmi od ukończenia 2. roku życia do ukończenia 16. roku życia posiadającymi orzeczenie o niepełnosprawności,
  2. osobami niepełnosprawnymi posiadającymi orzeczenie o znacznym stopniu niepełnosprawności albo orzeczenie traktowane na równi z orzeczeniem o znacznym stopniu niepełnosprawności, zgodnie z art. 5 i art. 62 ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych

- poprzez umożliwienie uzyskania doraźnej, czasowej pomocy w formie usługi opieki wytchnieniowej.
Usługi opieki wytchnieniowej przysługują w przypadku zamieszkiwania członka rodziny lub opiekuna, we wspólnym gospodarstwie domowym z osobą z niepełnosprawnością, która wymaga stałej opieki w zakresie potrzeb życia codziennego. Aktywność zawodowa, nie wyklucza członka rodziny lub opiekuna z możliwości uzyskania usługi opieki wytchnieniowej.
Gmina w pierwszej kolejności uwzględnia potrzeby członków rodzin lub opiekunów sprawujących bezpośrednią opiekę nad osobą z niepełnosprawnością, która stale przebywa w domu i nie korzysta np. z ośrodka wsparcia, z placówek pobytu całodobowego, ze środowiskowego domu samopomocy, z dziennego domu pomocy, z warsztatu terapii zajęciowej lub niezatrudnionych, uczących się lub studiujących.
Ośrodek planuje, że Program będzie realizowany w formie świadczenia usług opieki wytchnieniowej w ramach pobytu dziennego - w miejscu zamieszkania osoby z niepełnosprawnością. Limit usług opieki wytchnieniowej przypadający na 1 uczestnika Programu w 2025 r. wynosi 240 godzin.
Z uwagi na termin złożenia wniosku do Świętokrzyskiego Urzędu Wojewódzkiego w Kielcach, zgłoszenia przyjmowane są w Miejsko - Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Pińczoiwe ul. Złota 7, 28-400 Pińczów, do dnia 26 listopada 2024 r.

W sprawie tej można także kontaktować się z pracownikami socjalnymi Ośrodka

pod nr telefonu: 412345016
Zgłoszenia będą podstawą do oszacowania potrzeb osób zainteresowanych tą formą pomocy w 2025 r.
Zadanie publiczne będzie Finansowane ze środków Funduszu Solidarnościowego otrzymanych od Ministra Rodziny i Polityki Społecznej.

Więcej informacji o Programie można znaleźć tutaj - link:  https://niepelnosprawni.gov.pl/a,1555,nabor-wnioskow-w-ramach-resortowego-programu-ministra-rodziny-pracy-i-polityki-spolecznej-opieka-wytchnieniowa-dla-jednostek-samorzadu-terytorialnego-edycja-2025 https://niepelnosprawni.gov.pl/a,1555,nabor-wnioskow-w-ramach-resortowego-programu-ministra-rodziny-pracy-i-polityki-spolecznej-opieka-wytchnieniowa-dla-jednostek-samorzadu-terytorialnego-edycja-2025